.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
3 برنج‌کار مازندرانی پروانه استاندارد می‌گیرند

مدیر جهادکشاورزی آمل از دریافت پروانه استاندارد توسط سه کشاورز این شهرستان خبر داد.
 به گزارش شمال نيوز به نقل از فارس، مرتضی امینی نیاکی پیش از ظهر امروز در بازدید از مزارع کشاورزان نمونه آملی اظهار کرد: این کشاورزان به دلیل تولید محصول سالم پروانه استاندارد دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تولیدات این کشاورزان بدون آلودگی گزارش شده است، افزود: کاهش مخاطرات ایجاد شده توسط سموم شیمیایی بخش کشاورزی از اهداف دستیابی به تولید محصول سالم است.

امینی با بیان اینکه تولید محصول سالم در کاهش مشکلات زیست محیطی موثر است، یادآور شد: امنیت غذایی و تولید محصول سالم از دغدغه‌های بخش کشاورزی به شمار می‌رود.

این مسئول با تاکید بر روش‌های تولید محصول سالم در این شالیزارها اظهار داشت: بهره‌گیری از دانش روز که توسط مروجان جهادکشاورزی ارائه می‌شود می‌تواند با خارج کردن کشاورزی از روش سنتی شیوه‌های جدید کاشت، داشت و برداشت را نیز به این بخش وارد کند.

امینی با اشاره به اینکه کاهش استفاده از سموم کشاورزی و بکارگیری روش‌های غیرشیمیایی در مبارزه با آفات محصول نیز در تولید محصول سالم موثر بوده است، افزود: بکارگیری زنبور تریکوگراما و پرورش همزمان ماهی و اردک در مزارع کشاورزی از روش‌های غیرشیمیایی مبارزه با آفات است که در کاهش سموم شیمیایی مورد استفاده در شالیزارها موثر است.

وی با اعلام اینکه در تولید محصول سالم تلاش می‌شود محصولی عاری از آلودگی در اختیار شهروندان قرار گیرد، تصریح کرد: سه کشاورز آملی با داشتن این ویژگی‌های پروانه استاندارد فعالیت خواهند گرفت.

مدیر جهادکشاورزی آمل با بیان اینکه کشاورزانی از روستاهای عرب خیل، سیاه‌لش و دعوکلای دابودشت مازندران موفق به دریافت پروانه استاندارد در تولید محصول برنج شده‌اند، گفت: این کشاورزان در بیش از 18 هکتار از زمین‌های کشاورزی این منطقه محصول سالم تولید کرده‌اند. /ف


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.054 seconds.